سریال و انمیشن

معرفی انیمیشن شب بخیر پاگنده (Goodnight Mr Foot)

معرفی انیمیشن شب بخیر پاگنده (Goodnight Mr Foot)

انیمیشن شب بخیر پاگنده (Goodnight Mr Foot) یک فیلم کوتاه در فرنچایز هتل ترانسیلوانیا است که به عنوان پیش‌درآمدی برای انیمیشن Hotel Transylvania ساخته شده و روایتگر ملاقات پاگنده خسته با جادوگری پرانرژی است.

اگر از طرفداران فرنچایز هتل ترانسیلوانیا باشید، احتمالا با نام انیمیشن شب بخیر پاگنده (Goodnight Mr Foot) آشنا هستید. این انیمیشن اولین فیلم کوتاه در فرنچایز هتل ترانسیلوانیا است که در سال 2012، به عنوان پیش‌نمایش فیلم اصلی یعنی فیلم Hotel Transylvania (2012)، پخش شد. ژانر انیمیشن Goodnight Mr Foot فانتزی، خانوادگی، و کمدی و مدت زمان آن تنها 4 دقیقه است. نویسنده و کارگردان این اثر گندی تارتاکوفسکی (Genndy Tartakovsky) است و آن را در مدت 4 هفته، در آخرین روزهای پیش از آماده شدن انیمیشن اصلی، ساخته است. تاریخ اکران انیمیشن شب بخیر پاگنده با توجه به اینکه پیش‌نمایش کارتون هتل ترانسیلوانیا بود، 28 سپتامبر 2012 (7 مهر 1391) است. متاسفانه نقدهای اندکی برای این اثر نوشته شده و البته که استقبال بینندگان از آن نسبتا خوب بوده است.

موضوع این مقاله از پلازا معرفی انیمیشن Goodnight Mr Foot 2012 است. ابتدا مروری بر داستان آن داریم، سپس با صداپیشگان انیمیشن آشنا می‌شویم و در بخش نهایی نیز نمرات انیمیشن شب بخیر پاگنده را خواهیم داشت. اگر از علاقمندان ژانر انیمیشنی هستید مقاله بهترین انیمیشن‌های دنیا و مقاله بهترین انیمیشن‌های کوتاه را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه کارتون شب بخیر پاگنده

بررسی انیمیشن شب بخیر پاگنده معرفی انیمیشن Goodnight Mr Foot 2012

داستان انیمیشن شب بخیر پاگنده اتفاقاتی را روایت می‌کند که پیش از رویدادهای انیمیشن هتل ترنسیلوانیا رخ داده‌اند. یکی از شخصیت‌های این انیمیشن پاگنده است که معمولا در فیلم‌های اصلی هیچ دیالوگی ندارد. در این انیمیشن کوتاه می‌بینیم که پاگنده با خستگی فراوان به هتل ترانسیلوانیا می‌رود تا استراحت کند، اما در آنجا با یک جادوگر بسیار پرانرژی ملاقات می‌کند.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های کارتون شب بخیر پاگنده

تعداد بازیگران انیمیشن شب بخیر پاگنده با توجه به اینکه این اثر 4 دقیقه‌ای تنها 3 شخصیت دارد، بسیار اندک است. شخصیت دراکولا، دیالوگ و در نتیجه صداپیشه، ندارد. در ادامه مرور کوتاهی بر بیوگرافی 2 گوینده این کارتون کمدی داریم.

کوری برتون در نقش پاگنده

هنرپیشه های کارتون شب بخیر پاگنده نقد انیمیشن Goodnight Mr Foot

کوری برتون (Corey Burton) صداپیشه آمریکایی متولد شهر لس‌آنجلس در سال 1955 (1333 تا 1335) است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از 17 سالگی با نام هنری کوری واینمن برای دیزنی آغاز کرد. اجرای او در ابتدا تقلیدی از هنس کانرید بود و طی چهار سالی که نزد داوس باتلر بازیگری رادیویی می‌آموخت، تقریبا با همه بازیگران اصلی رادیو هالیوود کار کرد. کوری امروزه برای صداپیشگی شخصیت کاپیتان هوک و لودویگ ون دریک برای کمپانی والت دیزنی شناخته می‌شود. در میان دیگر آثار به یادماندنی وی می‌توانیم شخصیت کونت دوکو و کاد بین در فرنچایز Star Wars، شخصست زئوس در سریال God of War و شخصیت هوگو تسترنج در بازی ویدئویی Batman: Arkham City را نام ببریم. اخیرا نیز صدای وی را روی شخصیت کاپیتان متروپلیس در انیمیشن Watchman: Chapter 1 (2024)، آقای تانسو در سریال Delicious in Dungeon (2024) شنیدهایم. وی در یک قسمت از سریال تد لاسو (2023) نیز حضور داشته است.

کوری برتون تاکنون 3 بار در جشنواره جوایز آنی شرکت کرده است. در سالهای 2003 و 2011 به ترتیب برای فیلم Return to Neverland و سریال Star Wars: The Clone Wars نامزد عنوان بهترین گوینده شده است. او در سال 2003 برای صداپیشگی در سریال House of Mouse برنده جایزه آنی بهترین گوینده شد.

رز عبدو در نقش  جادوگر

نمرات انیمیشن شب بخیر پاگنده ژانر انیمیشن Goodnight Mr Foot

رز ماری عبدو (Rose Marie Abdoo) بازیگر و کمدین آمریکایی، متولد 28 نوامبر 1962 (7 آذر 1341) در شهر میشیگان است. فعالیت حرفه‌ای وی از سال 1985 با شرکت در تئاترهای بداهه‌گویی شیکاگو آغاز شد. او در سال 1993 در یک قسمت از سریال Johny Bago حضور داشت و بدین ترتیب اولین حضور او به عنوان بازیگر، جلوی تلویزیون رقم خورد. 4 سال بعد نیز با فیلم My Best Friend’s Wedding (1997) قدم به عرصه سینما گذاشت. او با نقش جیپسی در سریال Gilmore Girls (2000) و نقش معلم اسپانیایی سنوریتا رودریگز در سریال That’s So Raven (2003-2007) به شهرت رسید. وی اخیرا در سریال Reboot (2022) در نقش سلما، و فیلم Something from Tiffany’s بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

نقد انیمیشن Goodnight Mr Foot

فرنچایز هتل ترنسیلوانیا طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد. گرچه انیمیشن شب بخیر پاگنده به عنوان یک فیلم کوتاه در این فرنچایز، نمرات عالی کسب نکرده ولی به هرحال امتیاز 5.4 از 10 در وبسایت IMDb امتیاز قابل‌قبولی محسوب میشود. انیمیشن Goodnight Mr Foot نقدهای بسیار کمی از نتقدین دریافت کرده که در ادامه نگاهی به یکی از این نقدها داریم.

CineMagazine/ مونیکا مایجر:

جدای از حضور کنت دراکولا، که در این مجموعه چشمک می‌زند و شما دلتنگش می‌شوید، فیلم شباهت زیادی با فیلم‌های انیمیشنی CGI تارتاکوفسکی ندارد. اگرچه داستان آن در هتل روایت می‌شود، ولی لحن و سبک آن متفاوت است. این فیلمساز پرشور اصرار داشته که اثری شبیه به باگز بانی و دافی داک بسازد. اینکه فیلمساز دلگرمی و احترامی نسبت به سبک انیمیشن دوبعدی دارد بسیار ستودنی است، و انیمیشن شب بخیر پاگنده قطعا احساسی نوستالژیک دارد.

انیمیشن Goodnight Mr Foot از نظر داستانی جذابیت کمی دارد. … این انیمیشن تا حدودی قابل پیش‌بینی است ولی برای فیلم کوتاهی مثل این، خنده‌دار است و شورونشاط آن غافلگیرکننده‌تر از آن چیزی است که شما انتظار دارید.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

بازیگران انیمیشن شب بخیر پاگنده خلاصه کارتون شب بخیر پاگنده

در این مقاله از پلازا با بررسی انیمیشن شب بخیر پاگنده در کنار شما بودیم. داستان آن را خواندیم، با بازیگران آن آشنا شدیم و مرور کوتاهی بر نقد انیمیشن داشتیم. نظر شما درباره این انیمیشن چیست؟ به نظر شما اگر انیمیشن وقت بیشتری روی داستان می‌گذاشت، می‌توانست نمرات بهتری از بینندگان بگیرد؟ آیا این انیمیشن را تماشا کرده‌اید؟ نظرات،پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش دیدگاه شما در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا